Відповідно до статті 1 Закону України «Про звернення громадян» громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, медіа, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Керівники та інші посадові особи органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об’єднань громадян зобов’язані проводити особистий прийом громадян.
Прийом проводиться регулярно у встановлені дні та години. Графіки прийому доводяться до відома громадян на сайті установи і на дошках оголошень.
Усі звернення громадян на особистому прийомі реєструються. Якщо вирішити порушені в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, воно розглядається у тому ж порядку, що й письмове звернення. Про результати розгляду громадянину повідомляється письмово або усно, за бажанням громадянина.
23 вересня 2025 року відповідно до графіку особистого прийому громадян, затвердженого наказом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, особистий прийом громадян провела заступник начальника – начальник Управління з контролю за використанням та охороною земель Дорофеєва Наталія Іванівна. На прийом звернулась громадянка Щиборівської громади Хмельницького району з питанням про межовий спір. Для вирішення ситуації було запрошено начальника відділу комунальної власності, земельних відносин та соціально-економічного розвитку Щиборівської сільської ради. Варто пам’ятати, що вирішення будь-якого межового спору повинно базуватися на детальному вивченні документів, що посвідчують права на землю. Тому вислухавши заявницю та представника органу виконавчої влади було вирішено призначити наступну зустріч на 7 жовтня 2025 року.
Земельні спори, або так звані межові спори, є найчастішою причиною звернень громадян. При цьому, особи, які звертаються, потребують супроводу, допомоги в оформленні заяв та клопотань до органів, які у позасудовому порядку вирішують земельні спори, супроводу та участі в узгоджувальних комісіях при розгляді земельних спорів тощо. Дуже часто, така допомога стосується аналізу усієї документації та історії формування, відведення, визначення меж земельної ділянки.
Виникнення межових спорів можливе як на стадії приватизації земельних ділянок, так і в подальшому при порушенні суміжними землевласниками наявних межових знаків, самовільного їх знищення тощо. В такому випадку доводиться аналізувати ситуацію та те, внаслідок якої чи чиєї помилки виникла проблема, визначати подальший спосіб врегулювання спору та усунення перетинів в Державному земельному кадастрі.
